De zeven levensstijlen van dagtoeristen

Waaraan hecht u bij uw vrijetijdsbesteding de meeste waarde? Let u vooral op veiligheid? Loopt u over van vitaliteit? Hebt u graag alles onder controle? Of geeft u de voorkeur aan harmonie? Een uitvoerige marktanalyse heeft exact zeven levensstijlen van dagtoeristen geïdentificeerd en deze aan bijpassende kleursymbolen toegewezen. Ook de behoeften en wensen van de dagrecreanten spelen daarbij een rol...
Lees meer Kaart

Uitbundig

UITBUNDIG

Recreanten uit deze groep zijn echte levensgenieters die in hun vrije tijd graag samen met anderen sportief en actief zijn. Tot hun meest opvallende eigenschappen behoren vrolijkheid, spontaniteit en passie. Zij onderhouden hun vriendschappen en zijn...

Aanbiedingen Kaart

Rustig

RUSTIG

Recreanten uit de groene doelgroep zijn rustig, nuchter en solide. Vrije tijd betekent voor hen, uitrusten, ontspannen en tijd voor hobby's hebben. De meeste waarde hechten zij aan hun privacy. Zij beschrijven zichzelf als normaal. Hun wensen...
Aanbiedingen Kaart

Ingetogen

INGETOGEN

De dagrecreanten van de aquakleurige doelgroep, dus gematigd, zijn evenwichtig, bedachtzaam en op zoek naar nieuwe indrukken. Zij zijn geïnteresseerd in natuur en cultuur en willen hiervan genieten in verfijnd gezelschap. Hun....

Aanbiedingen Kaart

Creativ & inspirerend

CREATIEF & INSPIREREND

Bent u intelligent, een beetje ongeduldig en misschien zelfs een beetje brutaal? Dan hoort u waarschijnlijk bij de mensen met een rode levensstijl. Rood staat voor creatief en inspirerend. Recreanten uit de rode groep zijn vooral individueel...

Aanbiedingen Kaart

Gezellig

GEZELLIG

Recreanten uit deze doelgroep zijn meestal sociale mensen die in hun vrije tijd compensatie zoeken voor het dagelijks leven met al zijn verplichtingen. Sociale types zijn hulpvaardig en eerlijk. Hun vrije tijd brengen zij het liefst met anderen door....

Aanbiedingen Kaart

Stijlvol & luxe

STIJLVOL & LUXE

Zelfbewust, zakelijk, stijlvol: wie zich voelt aangesproken door deze beschrijving, voelt zich het meest thuis bij de zogenoemde blauwe levensstijlgroep. Blauw staat voor chic & luxe. Recreanten met deze levensstijl zijn zelfverzekerd en vinden dat zij in hun...

Aanbiedingen Kaart

ONDERNEMENDE

Plezier, sport en actie: dat staat bij de paarse levensstijlgroep voorop. Het motto is, ondernemend te zijn. Mensen uit deze doelgroep zijn in hun vrije tijd op zoek naar verrassende en inspirerende ervaringen, vooral op cultureel gebied. Zij willen...

Aanbiedingen Kaart